Видавнича робота

        15 Апрель 2013 Автор: .

«Якщо ви хочете, щоб педагогічна праця приносила вчителям насолоду,

щоб повсякденне проведення уроків не перетворювалося на нудну, одноманітну повинність,

виведіть кожного вчителя на щасливу стежку дослідника»

В. Сухомлинський.

Надає можливість відчути себе дослідником процес створення власних навчально-методичних посібників.

У Щасливському НВК розроблено та опубліковано декілька посібників із методики застосування інтерактивних технологій у навчально-виховному процесі: «Сучасний урок», «Впровадження інформаційних технологій у навчальний процес», «Інтерактивні технології на заняттях із зарубіжної літератури. Заняття зарубіжної літератури в 11 класі. Посібник для вчителя»,

«У країні Знань. Збірник розробок нетрадиційних уроків у початковій школі», «Інтерактивні та мультимедійні технології на уроках математики», «Таблиці Тurbo Pascal», «Комплексні електронні дидактичні засоби в системі інформаційних технологій навчання», «Учись учити історію», «Інноваційні технології на заняттях із зарубіжної літератури. 5 клас 12-річної школи», «Комплексні електронні дидактичні засоби», «Позакласна робота з програмування у школі», «Біологічна і медична фізика в школі», «Свято в школі», «Традиційні виховні заходи», «Гармонія інтересів особистості й колективу в процесі виховання», «Літературними стежками Бориспільщини», «Світлиця українського слова», «Розвиток креативного мислення учнів на уроках біології», «Інтелектуальні ігри в школі», «Обдарована дитина» та ін.

Так, у посібнику Гучок Т.В. «Впровадження інформаційних технологій у навчальний процес» розглядаються питання, пов’язані із використанням інформаційних технологій у навчальному процесі. Пропонуються розробки уроків та методичні поради щодо їх проведення. Мета посібника – допомогти вчителю опанувати методи та прийоми використання комп’ютерних технологій на уроках різних навчальних дисциплін.

Посібник Богдан Н.І. «Інтерактивні технології на заняттях із зарубіжної літератури. Заняття  зарубіжної літератури в 11 класі» подає розробки уроків та методичні поради щодо їх проведення, демонстраційний матеріал до занять зарубіжної літератури з розділу «Авангардистські та модерністські тенденції в поезії на початку ХХ ст. «Срібна доба» російської поезії». Мета посібника – допомогти вчителю досягти високої ефективності заняття за рахунок використання різноманітних інтерактивних форм і методів навчання у поєднанні з сучасними комп’ютерними технологіями.

Вчителем-методистом, керівником обласної школи педагогічного досвіду Остапцем В.С. підготовлено декілька розробок. У посібнику «Комплексні електронні дидактичні засоби» розглядається питання про додаткові можливості інформаційно-комп’ютерних технологій навчання, які не пов’язані з використанням ліцензованих ППЗ. Ці можливості суттєво доповнюють традиційні форми ІКТ, передбачають творче застосування прикладного програмного забезпечення загального призначення. Посібник може бути корисним як при викладанні алгоритмізації та програмування у загальноосвітніх школах, так і при викладанні інших навчальних предметів.

У посібнику «Позакласна робота з програмування у школі» досліджується питання ефективності вивчення алгоритмізації та програмування у загальноосвітніх навчальних закладах. На базі задач, що пропонувалися на ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з інформатики, розглядається методика побудови математичних моделей, опису, дослідження та оцінки алгоритмів, складання та тестування програм.

У навчально-методичному посібнику «У країні Знань. Збірник розробок нетрадиційних уроків у початковій школі»  (упорядники Богдан Н.І., Тригуб І.А.) представлено розробки уроків з використанням інтерактивних та інформаційно-комунікативних технологій навчання. Запропоновані матеріали враховують вікові особливості учнів та дозволяють підвищити ефективність засвоєння ними навчальної програми. Представлені конспекти уроків сприяють розвитку творчих здібностей, формуванню навичок мислення високого рівня, культури спілкування учнів, умінь застосовувати отримані знання в нестандартних ситуаціях.

Посібник Бортник Н.І. «Гармонія інтересів особистості й колективу в процесі виховання» містить матеріали з досвіду роботи класного керівника, спрямовані на вирішення завдання створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і морального формування особистості учнів, колективу класу. У додатках представлено тести, матеріали для бесід, консультацій, тренінгів, фрагмент програми превентивного виховання, які допоможуть правильно побудувати конструктивні взаємовідносини. Запропоновано методичні рекомендації щодо вибору шляхів реалізації розвивальних, виховних та освітніх завдань.

У матеріалах із досвіду роботи вчителя Дуденко Л.В. «Розвиток креативного мислення учнів на уроках біології» охарактеризовано креативність як вищий рівень творчого мислення. В циклі уроків «Опорно-рухова система» (8 клас) широко представлено методи та прийоми роботи, які сприяють розвитку креативного мислення, забезпечують реалізацію цілей біологічної освіти.

До збірників «Свято в школі» та «Традиційні виховні заходи» (упорядники Микитюк О.О., Панченко Г.В.), адресованих класним керівникам, заступникам директорів з виховної роботи, педагогам-організаторам загальноосвітніх навчальних закладів увійшли сценарії позакласних заходів, проведення яких стало традиційним у Щасливському навчально-виховному комплексі. Розроблені методичні поради щодо їх підготовки. Пропоновані заходи включають різні форми роботи з учнями: конкурси, змагання, вікторини, ігри, які створюють сприятливий психологічний клімат у дитячому колективі.

У посібнику, підготовленому вчителем української мови та літератури Фісоченко Т.М., «Літературними стежками Бориспільщини» вміщені біографічні відомості про поетів і письменників, чиє життя пов’язане з Бориспільським краєм. Подається короткий аналіз творчості, витяги з передмов до поетичних збірок, критичні статті, інтерв’ю, спогади. Книга допоможе учителям української літератури, київщинознавства та учням підготуватися до уроків літератури рідного краю.

«Світлиця українського слова» – посібник Т. Фісоченко,   Л. Братусь, в якому висвітлений досвід вчителів Щасливського НВК стосовно функціонування у школі світлиці українського слова як засобу формування національно свідомої мовної особистості. Інформаційний матеріал про становлення української мови як державної поданий певними розділами і може бути використаний на уроках історії, української мови і літератури.

Посібник Йовбака Ю.Ю., Гриценко Н.Л. «Біологічна і медична фізика в школі» рекомендований для організації факультативних занять з учнями 10 – 11 класів в умовах профільного навчання. Комплексний підхід до написання посібника (програма, інформаційні матеріали та методика навчання) є спробою створення першооснови для запровадження відповідного профілю навчання в загальноосвітній школі.

У «Робочих зошитах з фізики» та збірниках «Фізичні диктанти» для 7 – 8 класів вчителі Йовбак Ю.Ю., Новохатько Л.Ф. пропонують задачі, які відповідають діючій програмі з фізики та спонукають учнів до творчого мислення, проведення фізичного експерименту. Дані збірники розраховані для поточного контролю навчальних досягнень учнів з різним рівнем засвоєння матеріалу. Фізичні диктанти складені відповідно до програми з фізики і мають на меті допомогти вчителю у здійсненні систематичного контролю знань учнів. Їх можна використовувати як для контролю у вигляді залікової роботи, так і для самоконтролю.

Всі названі матеріали схвалені науково-методичною радою Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів. Вони ввійшли до анотованих каталогів обласних виставок «Освіта Київщини: творчі здобутки, перспективні педагогічні ідеї та технології» та експонувалися на Х – ХІІ Міжнародних виставках навчальних закладів «Сучасна освіта в Україні». За матеріалами цих видань організовуються семінари з навчання вчителів різних

Експозиція Щасливського НВК на Міжнародній виставці навчальних закладів «Сучасна освіта в Україні»

предметів.

Філософ Конфуцій зазначив: «Три шляхи ведуть до знань: шлях роздумів – це шлях найблагородніший, шлях наслідування – найлегший, і шлях дослідження – найскладніший». Залучити педагогів та школярів до пошукової діяльності, активізувати навчально-виховний процес, впроваджувати перспективні освітні та виховні технології – одне із завдань закладу освіти. Без прагнення до наукової роботи учитель потрапляє до трьох демонів: механічності, рутинності, банальності; він дерев’яніє, кам’яніє, опускається, а навчання перетворюється на натаскування.

Календар подій

Июль 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Июн    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Відео

Світлиця рідного слова, част.1

Світлиця рідного слова, част.2

Архів

Мітки