Кафедра «Природничі науки та психологія»

        10 Март 2011 Автор: .

«Жити щасливо й жити в злагоді з Природою – одне й те саме»

Л.Сенека

Невимовно прекрасна наша земля. І скільки б ми не милувалися її краєвидами, завжди відкриваємо щось нове, а душа наша сповнюється, збагачується і красою, і добром, за що маємо бути вдячні матері своїй – Природі. Ми не випадково називаємо її матір’ю. Адже ви знаєте: як без матері не було б жодного з нас, так не було б життя на землі без повітря, рослин, води.

Природа не знає порожнечі. Кожна її частка насичена життям. Наші вчителі прагнуть навчити бачити, відчувати, сприймати красу навколо нас: тепло сонячного проміння, легкий подув весняного вітру, блакить небесного купола, аромат цілющих трав і квітів, свіжість повітря, яскраву зелень озимини, спів пташок і бджолиний оркестр над буйноквіттям дерев. Кожен із нас у душі бодай трішечки поет і художник, тільки не всі про це здогадуються. Саме світ природи зі своїми чарами допоможе нам відкрити в собі цей дар, якщо ми будемо уважними, спостережливими, спокійними.

На жаль, людина не встигає адаптувати свою культуру відповідно до тих змін, які сама ж і вносить у цей світ. Джерела цієї кризи – всередині, а не поза людською істотою. Вирішення проблеми залежить насамперед від людини, її внутрішньої сутності. На часі жити за іншими правилами, усвідомлюючи, що людина – лише частинка Природи й Космосу, із законами й силами яких вона мусить рахуватися. Вміння встановлювати гармонійні стосунки з природою на основі поваги до життя як найвищої цінності та всього живого як унікальної частини біосфери формуються завдяки вивченню предметів природничого циклу.

Навчання у Щасливському НВК базується на принципі природовідповідності. У навчальному закладі проводяться природоохоронні акції із залученням дітей і громадян села: «Новорічна композиція», «Збережемо ялинку для прийдешніх поколінь», — на новорічні свята прикрашають живі деревця лісової красуні, а потім висаджують у пришкільному парку. «Осінні вогнища» — під час прибирання території листя не спалюють, оскільки при згоранні листя виділяються канцерогенні сполуки, здатні викликати ракові захворювання у людини. Проект «Ландшафтний сад – від ідеї до втілення» —  пропагує бережливе ставлення до природи, розвиває творчу ініціативу. Проводяться різноманітні заходи, круглі столи – «День води» —  цей день нагадує нам про необхідність бережливого ставлення до водних ресурсів, про відновлення криниці з лебедями в с. Щасливе, що є своєрідним символом села, його історичною пам’яткою.

«День зустрічі птахів», «Зустрічаємо весну», «Свято квітів», які нагадують про те, яка невимовно прекрасна наша природа, а наше завдання – зберегти її.

Учні нашої школи неодноразово брали участь у Всеукраїнському конкурсі-огляді внутрішнього озеленення навчальних закладів «Галерея кімнатних рослин». У нас постійно відбувається озеленення класних кімнат та коридорів. Бо, як всім відомо, кімнатні рослини більше, ніж прикраса: вони під час довгої зими вселяють в наші душі оптимізм, нагадуючи, що зелений колір загублений природою не назавжди, і листя рано чи пізно з’явиться крім підвіконня, ще і за вікном; вони –  тяга до природи, прагнення до досягнення гармонії, естетичне задоволення і психологічне розвантаження. Кабінет біології, як взірець різноманіття кімнатних рослин, також поповнюється новими екземплярами. Окрім цього, учні разом з вчителем оформляють стенди кабінету, серед яких виділяється стенд «Сторінками Червоної книги України». Це формує пізнавальну активність дітей.

Візитною картою будь-якої установи, підприємства чи організації є культурний ландшафт, в якому зелені насадження в сукупності з  архітектурними спорудами, об’єктами впорядкування формують середовище, близьке до природного. Парк, який садили і дорослі, і діти, є невід’ємною частиною села Щасливе. Зачаровують стрункі кипариси, блакитні та вічнозелені ялини, ніжна туя, захоплює стійкістю карпатська модрина, що прижилася тут, незважаючи на зміну умов існування. Озеленення та благоустрій території здійснюється щороку, тому що зелені насадження відіграють не тільки санітарно-гігієнічну і архітектурно-планувальну роль, а й надають закладу індивідуальні, своєрідні риси, роблять перебування в школі більш комфортним, формують екологічну культуру особистості.

Формування пізнавальної активності учнів на уроках природничого циклу спирається на сучасні технології навчання, які проектують шляхом використання пізнавально-інструментальної сукупності дій вчителів та учнів.

Вчителі природничих наук творчо підходять до вирішення завдань оновлення  змісту сучасної освіти. За роки існування Щасливського НВК наполеглива праця вчителів біології, географії, хімії заклала традиції творчого, креативного підходу до викладання. Серед учителів, які працювали: Глоба Людмила Петрівна, Клочан Віталій Іванович, Капелюшна Людмила Михайлівна, Бондар Віра Василівна, Добровольська Олександра Василівна, Жигало Марія Микитівна, Клочан Людмила Олександрівна, Давиденко Марина Миколаївна.

На сьогодні методичне об’єднання вчителів природничих дисциплін та психології – це згуртований молодий колектив неординарних, талановитих однодумців, які продовжують традиції, постійно в пошуку, Це практичний психолог та вчитель основ здоров’я – Бортник Ніна Іванівна, вчитель географії – Замотіна Наталія Миколаївна, вчитель біології та екології – Дуденко Людмила Василівна, вчитель хімії та біології – Сушко Станіслав Олександрович, вчитель географії та економіки –  Білан Сергій Сергійович, вчитель біології та основ  здоров’я  –  Бокова Любов Миколаївна.

Важливо завжди пам’ятати слова римського мислителя Л.Сенеки, сказані ще в І сторіччі нашої ери: «Жити щасливо й жити в злагоді з Природою – одне й те саме».

Календар подій

Февраль 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Янв    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

Відео

Світлиця рідного слова, част.1

Світлиця рідного слова, част.2

Архів

Мітки